Assalamualaikum..

Target:
NINJA KAWASAKI
will be my ride sooner or later.. InsyaAllah :D

MAAF AMAT DIHARAPKAN..
Bw- tidak laju lagi atas sebab2 tertentu. Ada rezeki insyaAllah.

Friday, December 17, 2010

bai.. aku rase kau dah nyanyuk laa

“ Mat.. kau ade nampak kunci kete aku atas meja tu tak?”

"bukan ke kau dah amek tadi"

"bile mase pulak"

“ abeh tu yang kat tangan kau tu ape.. kondom? Ish ape laa mamat neh mude2 lagi dah nyanyuk ke!”

"aah laa bai.. im sory" hehe

Dimentia atau lebih dikenali sebagai nyanyuk selalu dialami oleh orang tua. Penyakit yang melibatkan bahagian otak ini tak mustahil jika dialami oleh golongan muda malah kanak-kanak. Punca nyanyuk bukannya sebab banyak makan semut tapi disebabkan nyanyuk adalah sebahagian daripada proses penuaan. Oleh itu setiap individu yang memasuki usia 20 tahun akan mula mengalami proses kematian sel2 dalam otak dan menyebabkan otak mula mengecut. Senang cerite, semakin cepat sel2 dalam otak mati lebih cepat laa korang nyanyuk…

der.. kau taip macam nak buat esei je.. sket2 sudaa”

“diam ah! idea aku tengah melimpah-ruah kau pulak nak kacau aku .. potong stim betul"

( Dalam ati )

‘Aiseh.. taun depan aku dah masuk 20 taun..’ gulp!

Don’t worry bai.. nyanyuk bisa dirawat. Rawatan bagi nyanyuk bergantung kepada punca terjadinya nyanyuk.

Tapi kadang2 orang akan salah faham istilah nyanyuk dengan lupa.

‘termaksud laa aku sekali’ hehe

Sebenarnya lupe dengan nyanyuk mempunyai dua istilah yang sangat berbeza.

Lupe adalah satu fenomena biasa bagi kebanyakan individu seperti

- lupa sekejap. ( semua orang pernah kan )

- ade juge lupa yang berpunca dari penyakit seperti epilepsi yang boleh membuatkan seseorang individu itu 'terleka' seketika tentang apa yang sedang dilakukan atau didengarnya. ( parah2 )

Salah satu punca paling kerap kenape seseorang individu menjadi lupa dan bukannya disebabkan banyak makan semut tapi disebabkan

- terlalu banyak masalah atau perkara yang sedang difikirkan

- sibuk atau akibat tekanan kerja


"walawei bai.. kau dah macam doktor pakar je"


"well tengok lutut laa"


So disebabkan tu aku berani cakap yang aku neh hanya pelupe dan..

BUKANNYA.. AKU NYANYUK / BANYAK TELAN SEMUT!

Korang pun mesti pernah lupe macam aku kan..kan "ala ngaku je laa"


Antaranya:

1. Pernah tertinggal kunci kete dekat tempat di-mane-kunci-kene-jolok

Dowh! Aku memang tak ingat langsung sampai dekat setengah jam baru aku teringat.. ‘fuhh naseb baek kete tuh ade lagi kalau dah takde MAMPUIH aku!!

Kene smack down ngan bapak aku ~ ngaa..

2. Pernah terlupe masukkan gear P mase matikan kete

/ terlupe turunkan handbrake

Aiseh punye laa aku cuak gilos mase aku nak start-kan kete tapi tak-mau-idop2-jugek. Punya lah aku ingat yang-kete-mak-aku-dah-lingkup-sebab-aku-yang-drive. Rupe2nye aku terlupe masukkan gear P. hurmm patot laa tak idop kalau idop memang melompat kete tuh ~ ngaa tak sanggup aku..

Tak turunkan handbrake boleh dikatekan agak selalu * mase first time dapat lesen je.. sekarang tak!

3. pernah lupe minum air walaupun dahaga

siyes! Aku tak tipu dowh.. aku berani potong rambut aku sampai kontot. Aku memang betul2 lupe minum air walaupun aku dahaga gilos.. selalu berlaku mase aku terlalu asyik buat keje.. adakah aku workaholic?

4. Kadang2 terlupe bende yang nak diambik / dicarik

yup common things.. Aku pernah lupe bende yang aku nak ambik sampai due tige kali aku ulang alik masuk bilek padahal bende yang aku nak hanya lah sikat sebatang.. haru-haru

5. Pernah terlupe pakai kasut mase nak pegi kelas

Bukan berkaki ayam ye.. aku pakai tapi yang aku pakai ialah seliper yang hanya sesuai dipakai apabila masuk jamban.. dowh! Buat malu je..*kau pun same bai!

6. Kadang2 terlupe zip seluar jeans

Shitt! Aku pernah sekali kalau aku tak salah kire la.. ‘oh harap2 sekali je’. aku terlupe nak zip seluar! gilos naseb baek aku ingat nak pakai yang kat dalam tutt… kalau tak wassalam laa.. +_+

7. Pernah terlupe umur berape

Tak dinafikan umur hanya sekadar angka sebab tuh aku mudah lupe dan aku memang tak suke dengan angka sebab aku lemah dalam subjek +math mase sekolah dulu2.. *pengakuan berani mati + jujur! Hakhak

“So kalau korang tanya aku umur bape aku akan jawab tahun aku lahir dan korang kire laa sendirik ek..”

Aku rase takat sneh je laa.. tak larat nak taip dah..

Lenguh dowh!

Arios amigos…

8 comments:

Ajie Mohd Tahir said...

haha.habislah kau.ade kurang setaun je utk kau mnikmati zmn tak nynyuk.XD

senpai adil said...

setaun kemende kau neh!
lagi bape minggu je..
kau yg dah nak nyanyuk
hahaha :P

Ajie Mohd Tahir said...

betulla.kurang setaun jugak la tu.

*kuang asam kau.hahaha*

senpai adil said...

hah tau pun..

*kalau kuang asam bubuh lebeh cket
hahaha :P

SHINing AhnEes said...

haha :D sy pernah terlupa nak makan lunch pdhal perot tengah lapa gilak!

senpai adil said...

haha senang nk kurus kalu camtuh! :D

cikpia said...

aku yang dah 28 kira nyanyuk tahap kronik la ek....??

senpai adil said...

tu b'gantung jgak pd brape cepat sel2 otak cikpia mengecut..
:D